Economisch gezonde en aantrekkelijke winkelgebieden Bron: Beleidsakkoord 2022-2026 We doen het samen! Retailvisie Wat sterk is moet sterk blijven | Aantal in gebruik zijnde panden zonder woonbestemming in het stimuleringsgebied | Minimaal gelijk aan of meer dan voorgaande jaar | 2023: 158 2022: 155 2021: 147 2020: 152 2019: 151 | WOZ | - Uitvoeren van de nog vast te stellen lokale Retailvisie 'wat sterk is moet sterk blijven'. Wij spelen in op vragen die komen vanuit ondernemers in de winkelcentra.
- We versterken ons (economisch) centrum door een actieve bijdrage te leveren aan de ontwikkelingen van het stationsgebied en het project Dorpsplein. Voor meer informatie zie
- Programma Beleid Ruimtelijke ordening en gebiedsontwikkeling).
- Wij stemmen meerdere keren per jaar af met de aanspreekpunten per winkelgebied.
- Wij promoten via Beleef Best de winkelcentra en activiteiten die in Best plaatsvinden.
|
---|
Een goed ondernemings- en vestigingsklimaat behouden en versterken. Bron: Beleidsakkoord 2022-2026 'We doen het samen!' | Aantal ondernemers Aantal arbeidsplaatsen Werkloosheid (als percentage van de totale beroeps-bevolking) | Minimaal gelijk aan of meer dan voorgaande jaar Minimaal gelijk aan of meer dan voorgaande jaar Minimaal gelijk aan of lager dan voorgaande jaren | 2024: 3.955 2023: 3.715 2022: 3.590 2021: 3.260 2022: 16.310 2021: 15.960 2023: 3.1% 2022: 3,4% 2021: 3,8% 2020: 4,2% | CBS LISA Waarstaatjegemeente.nl | - Op reguliere basis afstemmen met de parkmanager. Hierbij is aandacht voor de toegekende subsidie SPUK (zie verder duurzaamheid).
- We zetten in op het veiliger maken van de bedrijventerreinen.
- We nemen bestuurlijk en ambtelijk deel aan de Brainport-organisatie.
- We nemen deel aan het Stedelijk Gebied Eindhoven (SGE) in de ambtelijke werkgroep Economie en in het overleg '9voor1' voor huisvestigingsvragen van bedrijven. Doel is om zoveel mogelijk bedrijven te behouden voor de regio of te laten vestigen in het stedelijk gebied.
|
---|